پسته در دوران بارداری  | پسته در بارداری

پسته یک ماده غذایی بسیار مغذی هست و غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست و مصرف آن مخصوصا در زمان بارداری بسیار مفید می باشد میتواند بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنین رو فراهم کند. ولی در مصرف آن باید دقت شود .

به طور کلی هر اونس پسته (تقریبا سی گرم) شش گرم پروتئین، سه گرم فیبر، ۱۲٫۷ گرم چربی کل و ۱۶۰ کالری دارد. حدود بیست عدد پسته میتواند تمام آهن و فولات، کلسیم و پتاسیم مورد نیاز یک خانم باردار و کودکش رو تامین کند.

خواص پسته برای رشد جنین در زمان بارداری

پسته منبع سرشار از پروتئین می باشد که از مواد مغذی حیاتی در دوران بارداری می باشد. پروتئین به رشد عضلات و بافت جنین کمک میکند.

پسته شامل اسیدهای چرب می باشد که میتواند کلسترول بد را در بدن کاهش دهد و کلسترول خوب را در خون جایگزین کند. این مساله به حفظ سطح چربی در دوران بارداری کمک میکند

پسته یک منبع آنتی اکسیدان

پسته منبع عالی از آنتی اکسیدان هایی مثل پلی فنلی، ویتامین E و کاروتن می باشد که سطح ایمنی بدن رو افزایش میدهد و به سلامت بیشتر شما کمک میکند.

پسته حاوی کمی مس هم هست که به سنتز گلبول های قرمز خون در دوران بارداری کمک میکند

پسته در دوران بارداری  | پسته در بارداری

پسته در دوران بارداری

همچنین از نکات مهم این است که پسته دارای خواص ضد التهابی می باشد و مخصوصا به خانم های بارداری که دچار درد مفاصل و یا تورم میشن کمک زیادی میکند.

ویامین A و E موجود در پسته دارای خواص آنتی اکسیدانی هست که به جلوگیری از عفونت ها کمک میکند.

پسته و رفع مشکلات بارداری

پسته منبع غنی از فیبر هست که میتواند درمان مناسبی برای یبوست باشد که خانم های باردار اکثرا با آن درگیر هستند.

همچنین پسته دارای اسید های چرب امگا ۳ است که به رشد مغز جنین بسیار کمک میکند.

میزان مصرف پسته در بارداری

مساله بسیار مهم در مصرف پسته این است که شور و بو داده نباشد و همچنین برای خانم هایی که به انواع آجیل و پسته حساسیت دارند به هیچ وجه توصیه نمیشود. چرا که میتواند روی جنین هم تاثیرات منفی بگذارد.

همچنین میزان مصرف پسته نیز باید کنترل شده باشد. بیشتر از ۱۰ تا ۲۰ عدد پسته در روز نیاز نیست و کالری اضافی به بدن میرساند. همچنین میتواند شما رو دچار دل درد و اسهال و یا نفخ زیاد کند .